Szolgáltatások
programok
2018. június
HKSzCsPSzV
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
html plain titleonly titleandlead full need dontneed 1000
Hírlevél feliratkozás
partnereink
BudapestPortál
Fővárosi Oktatási Portál
Budapesti Ifjúsági Portál
Én iskolám
FOK
ESZA Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Betűméret csökkentéseBetűméret növelése
Cikk nyomtatása
2009. 05. 26. kedd
Óralátogatás, óraelemzés a mindennapok gyakorlatában

Szerző: Dr. Tóth Péter
Kiadás éve:
Ár: 500 Ft



Ismertető:

Részletek az előszóból

„Az intézmények a minőségbiztosítási, minőségirányítási programok kidolgozása során találkoztak azzal a pedagógus kollégák zöme által megfogalmazott igénnyel, hogy égető szükségük van a hagyományos értelemben vett óralátogatásokra, az azt követő szakmai beszélgetésekre, a módszertani ismeretek felfrissítésére. Mindez nem jelent kevesebbet, mint a tanórákon folyó pedagógiai folyamatok – az ismeretátadás, a gyakorlás, a számonkérés, a szemléltetés stb. – nyomon követését, ezzel együtt a tehetséggondozás ill. a differenciálás kérdésének vizsgálatát vagy a kommunikációs folyamatok alakulását. …
Ön olyan kiadványt használhat pedagóiai munkája során, amelyet azok a szakemberek állítottak össze, akik hosszabb-rövidebb ideje foglalkoznak szaktanácsadással. Korábbi tapasztalataikat gyűjtötték egybe, ezzel együtt elvárásaikat, a legkorszerűbb folyamatok alkalmazásának figyelemmel kísérését is leírták, közreadták.

Kinek szól a kiadvány? Állíthatom, a szakma valamennyi szereplőjének.

  • A gyakorló tanárnak, aki naponta több órában igényes szakmai munkát végez, s szakmája legújabb ismereteit kívánja tanítványainak átadni, ám tapasztalatai azt igazolják, több esetben a befektetett energia, valamilyen zavar miatt, nem éri el a várt hatást.

  • A munkaközösség-vezetőknek, az intézményigazgatóknak, akik feladatuknál fogva sokszor kell segítséget adjanak kollégáiknak módszertani kérdésekben, ill. a programalkotás, a tankönyvválasztás folyamatában, de a versenyekre, a tudásmérésre való felkészítés módjában is.

  • S nem utolsósorban a szaktanácsadást ellátó kollégáknak, akikre az intézményekben sokan várnak, akiktől – a szó nemes értelmében vett – tanácsot remélnek, akiknek tapintatos kritikai elemzése a szakmaiságot kell szolgálja.

Hitünk szerint ez a pedagógiai-módszertani segédanyag hamarosan megtalálható lesz az iskolákban mind a szaktanárok mind az iskolavezetők könyvespolcán.
A kiadvány nem receptgyűjtemény! Egy adott helyszín, szituáció, tanulói kör jelentősen változtatja azokat a szempontokat, amelyekkel ezt az igényes munkát el kell és el lehet látni. Kívánom, hogy e módszertani kézikönyv célba érjen; az érintettek beszéljenek róla, használják, alkalmazzák, a szükséges tanulságokat levonják, ugyanakkor remélem, hogy a könyv mindennapos forgatása a közoktatás szereplőinek napi munkáját színesebbé, eredményesebbé, örömtelivé teszi, teheti.”

Óralátogatás, óraelemzés a mindennapok gyakorlatában kiadvanyok/konyvek/oralatogatas_oraelemzes.html 2009 5 26 3 15 54 0 2010 8 31 3 11 9 22 false

Szerző: Dr. Tóth Péter
Kiadás éve:
Ár: 500 Ft

Részletek az előszóból

„Az intézmények a minőségbiztosítási, minőségirányítási programok kidolgozása során találkoztak azzal a pedagógus kollégák zöme által megfogalmazott igénnyel, hogy égető szükségük van a hagyományos értelemben vett óralátogatásokra, az azt követő szakmai beszélgetésekre, a módszertani ismeretek felfrissítésére. Mindez nem jelent kevesebbet, mint a tanórákon folyó pedagógiai folyamatok – az ismeretátadás, a gyakorlás, a számonkérés, a szemléltetés stb. – nyomon követését, ezzel együtt a tehetséggondozás ill. a differenciálás kérdésének vizsgálatát vagy a kommunikációs folyamatok alakulását. …
Ön olyan kiadványt használhat pedagóiai munkája során, amelyet azok a szakemberek állítottak össze, akik hosszabb-rövidebb ideje foglalkoznak szaktanácsadással. Korábbi tapasztalataikat gyűjtötték egybe, ezzel együtt elvárásaikat, a legkorszerűbb folyamatok alkalmazásának figyelemmel kísérését is leírták, közreadták.

Kinek szól a kiadvány? Állíthatom, a szakma valamennyi szereplőjének.

  • A gyakorló tanárnak, aki naponta több órában igényes szakmai munkát végez, s szakmája legújabb ismereteit kívánja tanítványainak átadni, ám tapasztalatai azt igazolják, több esetben a befektetett energia, valamilyen zavar miatt, nem éri el a várt hatást.

  • A munkaközösség-vezetőknek, az intézményigazgatóknak, akik feladatuknál fogva sokszor kell segítséget adjanak kollégáiknak módszertani kérdésekben, ill. a programalkotás, a tankönyvválasztás folyamatában, de a versenyekre, a tudásmérésre való felkészítés módjában is.

  • S nem utolsósorban a szaktanácsadást ellátó kollégáknak, akikre az intézményekben sokan várnak, akiktől – a szó nemes értelmében vett – tanácsot remélnek, akiknek tapintatos kritikai elemzése a szakmaiságot kell szolgálja.

Hitünk szerint ez a pedagógiai-módszertani segédanyag hamarosan megtalálható lesz az iskolákban mind a szaktanárok mind az iskolavezetők könyvespolcán.
A kiadvány nem receptgyűjtemény! Egy adott helyszín, szituáció, tanulói kör jelentősen változtatja azokat a szempontokat, amelyekkel ezt az igényes munkát el kell és el lehet látni. Kívánom, hogy e módszertani kézikönyv célba érjen; az érintettek beszéljenek róla, használják, alkalmazzák, a szükséges tanulságokat levonják, ugyanakkor remélem, hogy a könyv mindennapos forgatása a közoktatás szereplőinek napi munkáját színesebbé, eredményesebbé, örömtelivé teszi, teheti.”

100 óraelemzés /data/cms47899/oraelemzes.jpg 100 150 - óraelemzés /data/273278/tn_oraelemzes.jpg 38 56 thumbnail: - 1283245762598 2010 8 31 3 11 9 22 1
Kapcsolódó oldalak
Tehetségháló
Könyvtárporta - Fővárosi oktatási intézmények könyvtári oldala
EU-s MFPI-projektek
MFPI Weszely Galéria
Egész életen át tartó tanulás program - Leonardo da Vinci
Agressziókezelés