Szolgáltatások
programok
2018. október
HKSzCsPSzV
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
html plain titleonly titleandlead full need dontneed 1000
Hírlevél feliratkozás
partnereink
BudapestPortál
Fővárosi Oktatási Portál
Budapesti Ifjúsági Portál
Én iskolám
FOK
ESZA Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Betűméret csökkentéseBetűméret növelése
Cikk nyomtatása
2014. 11. 07. péntek
Elkezdődött a közös gondolkodás

2014. november 4-én műhelyfoglalkozás-sorozatot indítottunk útjára abból a célból, hogy horizontális tudásunk megosztásával, együtt gondolkodással hozzásegítsük egymást a tanév során elkészítendő intézkedési terv sikeres összeállításához.

Az országos mérési-értékelési rendszer eredményeinek helyi feldolgozása, hasznosítása című továbbképzések országszerte lehetővé tették iskolánként egy fő számára, hogy strukturált formában, részletesen megismerhessék a kompetenciamérést, és ezek a pedagógusok iskolájuk telephelyi jelentése alapján alkalmassá váltak az elkészítendő intézkedési terv részét képező, a kompetenciamérés során született eredményeik elemzésének elkészítésére.

Műhelyfoglalkozásunkon – immár építve a résztvevők ilyen irányú tudására – ezen ismeretek köre nem kapott mélységben hangsúlyt. Südi Ilona mérés-értékelési szakértő arra irányította rá a figyelmet, hogy az iskolák nem mindegyike tesz eleget a kompetenciamérés-eredményeik nyilvánosságra hozatalát illető törvényi kötelezettségének, a közlési gyakorlatuk pedig rendkívül változatos, a szülők számára könnyen értelmezhető prezentációtól az átlagértékek feltüntetésén át a telephelyi jelentések hivatkozásainak felsorolásig.

Török József mérés-értékelési szakértő röviden összefoglalta a képzések során immár közös tudássá vált információkat, ráirányítva a figyelmet egyfelől arra, a kompetenciamérések milyen szinteken milyen információkkal látják el az oktatási rendszer szereplőt, másfelől kiemelve, az OKMFIT elemző szoftver hogyan alapozhatja meg adatvezérelt fejlesztés kidolgozását az iskolában.

Gönczöl Enikő, az EduNet Alapítvány vezetője, fejlesztői szempontból közelítette meg az iskolák e tanévi feladatát, az intézkedési terv készítését. A tanév rendjéről szóló miniszteri rendeletből kiindulva gyűjtötte össze az egyelőre még nyitott kérdéseket az intézkedési terv mibenlétére, illetve tartalmára vonatkozóan, megfogalmazva azokat a dilemmákat, amelyek közös gondolkodás eredményeképpen konszenzussal előrébb vihetnek a feladat sikeres végrehajtása tekintetében. Felvázolta a már rendelkezésre álló dokumentumok felhasználhatóságának módját és korlátait, és rámutatott, mi minden szükséges még a közös platformra helyezkedés és az intézkedési terv részét képező fejlesztési terv szakmailag érvényesen megvalósítható változatának elkészítéséhez.

dilemmak1

dilemmak2

Az élénk részvevői aktivitás érvényes hozzászólások és hasznos kérdések formájában nyilvánult meg, melynek keretében Pongrácz László az Oktatási Hivatal Köznevelési Programok Főosztály vezetője a rendezvény progresszív szemléletét kiemelve felajánlotta, hogy a következő műhelyfoglalkozáshoz egy rövid gondolatébresztő megtartásával hozzájárul, hogy folytatódhassék az értékes együtt gondolkodás.

 

Szerző: Török József

Kapcsolódó dokumentumok
Kapcsolódó oldalak
Tehetségháló
Könyvtárporta - Fővárosi oktatási intézmények könyvtári oldala
EU-s MFPI-projektek
MFPI Weszely Galéria
Egész életen át tartó tanulás program - Leonardo da Vinci
Agressziókezelés