A rendszeres mérés-értékelés eredményeinek iskolai, illetve osztály- vagy tanulószintű
hasznosítási lehetőségeire kívánta a műhelyfoglalkozás ráirányítani a figyelmet.
Südi Ilona mérés-értékelési szakértő a FIT szoftverből kinyerhető adatokat mutatta
be. Három nagyon különböző képességű tanuló eredményein demonstrálta a kapott
jelentések tartalmát, részletesen kitérve arra, mi mindenhez biztosít a mérési
azonosítóval való belépés hozzáférést a tanulói eredmény értelmezésének segítése
céljából.
Török József mérés-értékelési szakértő egyetlen tanuló hatodikos, nyolcadikos
és tizedikes mérési eredményei alapján rámutatott, hogyan rajzolódik ki a diák
képességeinek, és azok fejlődésének útvonala, milyen a motivációt is befolyásoló
változáson megy át a továbbtanulás során az egyes tanuló. A kiválasztott diák
tizedik évfolyamon elért eredményeit mindkét mérési területen a tartalmi keretmátrixban
megjelenítve a szakértő szemléltette annak módszertanát, hogyan lehet a tanuló
képességeinek korrigáló fejlesztését megtervezni. Végül rögzítette annak lépéseit
is, hogy a fejlesztés mely fázisaiban a nevelőtestület mely tagjainak jut szerep.
A műhelyfoglalkozás résztvevői részéről igény merült fel a FIT elemző szoftver
használatának készségszintű begyakoroltatására irányuló továbbképzés-sorozat iránt.