Szolgáltatások
programok
2018. július
HKSzCsPSzV
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
html plain titleonly titleandlead full need dontneed 1000
Hírlevél feliratkozás
partnereink
BudapestPortál
Fővárosi Oktatási Portál
Budapesti Ifjúsági Portál
Én iskolám
FOK
ESZA Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Betűméret csökkentéseBetűméret növelése
Cikk nyomtatása
2015. 05. 28. csütörtök
Kompetenciamérés 2015.

2015. május 27-én délelőtt az ország szinte összes iskolájában  –  2872 iskola 3589 telephelyén – rendben lezajlott az országos kompetenciamérés – olvasható a Köznevelésért Felelős Államtitkárság közleményében.  

A mérés keretében minden 6., 8. és 10. évfolyamos diák számára kötelező a feladatlapok kitöltése, a sajátos nevelési igényű tanulók egy szűk csoportját kivéve. Idén az adott évfolyamokon összesen  268.609 tanuló vett részt a felmérésben.

A  magyar köznevelés országos mérési rendszerének kiépítése 2001-ben indult el, és mára Európa és a világ szakmailag és szolgáltatásaiban legkorszerűbb mérési rendszerei között tartják számon.

Célja a tanulók adott képességeinek, készségeinek minél pontosabb feltérképezése függetlenül attól, hogy a tanuló ezeken a területeken gyengébb vagy erősebb képességű. Ezért a feladatok között nagyon könnyű és nehezebb feladatok is vannak, így viszonylag pontosan össze lehet hasonlítani a tanulók képességeit. Az ország minden tanulója ugyanazt a tesztfüzetet oldja meg, így nem meglepő, hogy míg egyes tanulók nehéznek találják, mások szerint túlságosan könnyű.

A rendszer része a tanulók szociokulturális hátterét felmérő Tanulói kérdőív, melynek kitöltése a mérési eredmények értékelésének szempontjából rendkívül fontos, ám a tanulók és szüleik számára önkéntes. A kérdőív célja, hogy országosan és iskolai szinten egyaránt elemezni lehessen a tanulók szociokulturális háttere és a mért teljesítmény közötti összefüggést.

Az Oktatási Hivatal 2016. február 29-ig készíti el az országos, intézményi és fenntartói szintű elemzéseket, amelyeket elküld az intézmények vezetőinek, a fenntartóknak és a  honlapján nyilvánosságra hozza. Az országos elemzést az Emberi Erőforrások Minisztériuma 2016. április 29-ig hozza nyilvánosságra a kormányzati honlapon.

A mérés eredményei alapján az iskolák igazgatói intézkedési tervben határozzák meg a pedagógiai munka fejlesztése érdekében teendő lépéseket.

Forrás: Köznevelésért Felelős Államtitkárság

 

Az Oktatási Hivatal honlapján elérhetők a tesztfüzetek és javítókulcsok.

Kapcsolódó oldalak
Tehetségháló
Könyvtárporta - Fővárosi oktatási intézmények könyvtári oldala
EU-s MFPI-projektek
MFPI Weszely Galéria
Egész életen át tartó tanulás program - Leonardo da Vinci
Agressziókezelés