Szolgáltatások
programok
2018. október
HKSzCsPSzV
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
html plain titleonly titleandlead full need dontneed 1000
Hírlevél feliratkozás
partnereink
BudapestPortál
Fővárosi Oktatási Portál
Budapesti Ifjúsági Portál
Én iskolám
FOK
ESZA Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Betűméret csökkentéseBetűméret növelése
Cikk nyomtatása
2015. 06. 05. péntek
Pedagógusnap 2015

Versenyképességre, hazaszeretetre és minőségi oktatásra van szükség ahhoz, hogy az ország talpon maradjon a jólétért folytatott versenyfutásban - mondta Balog Zoltán miniszter 2015. június 4-én,  a pedagógusnap alkalmából tartott tartott ünnepségen.

A tárcavezető, aki elismeréseket adott át pedagógusoknak az Eötvös Loránd Tudományegyetemen, beszédében utalt arra: a tapasztalatok szerint azok az országok maradnak talpon a jólétért, a befektetésekért, a szellemi tőke koncentrációjáért folyó versenyfutásban, amelyekben az oktatás és a nevelés van a középpontban, mint például Finnországban és Dél-Koreában. 

A miniszter reméli, hogy egyetértés van abban: ennek eléréséhez szükség van az oktatási rendszernek és a belőle kikerülő fiataloknak a versenyképességére, valamint a hazaszeretetre. A versenyképesség és a hazaszeretetre nevelés teremthet olyan környezetet Magyarországon az oktatásban is, amelyben jó dolgozni, amelyben megéri dolgozni - folytatta. Hozzátette: mindezek mellett szükség van a minőségi oktatásra is.

Szólt arról is, hogy ismét kezd presztízse lenni a pedagógushivatásnak, amiben segít a pedagógus-életpálya is. Közölte, nem titkolták, hogy több munkát kell végezniük a pedagógusoknak az új közoktatási rendszerben, de ezt a munkát több és igazságosabban elosztott pénzzel honorálják.

Emlékeztetett arra: 2013-tól 200 milliárd forintot fizetett ki pluszban az állam a pedagógusoknak az életpályán belüli béremelésre, idén pedig plusz 38,5 milliárd forintot költenek pedagógusbérre, ebből 25 milliárd forinthoz szeptembertől juthatnak hozzá az érintettek.

Balog Zoltán hangsúlyozta: olyan béremelésben érdekeltek, amelyet nem hitelből fizetnek, hanem abból a többletből, amelyet az ország megtermel, és a pedagógusok mostani béremelése ilyen forrásból származik, "úgy lett nekik több, hogy másnak nem lett kevesebb".

A miniszter jelezte: mindig vita van az oktatásról, és a céljuk nem az, hogy elfojtsák, hanem, hogy minél szélesebb körű legyen. Megjegyezte: örül annak, hogy valódi szakmai vita van például a kancellári rendszerről.

Utalt arra, hogy vita van a szakképzési rendszer átalakításáról is. Kifejtette: az átalakítás célja az, hogy olyan szakképzési rendszert alakítsanak ki, amelyben akár a munka világán keresztül is el lehet jutni a diplomához, a gimnáziumokból pedig szinte automatikus az átlépés a felsőoktatásba.

Balog Zoltán kitért arra is, hogy a pedagógusnap alkalmából díjazottak minőségi munkát végeznek, nemcsak szakmai, hanem emberi értelemben is, amelyet a tárca szeretne elismerni.

Köszöntőjében Czunyiné Bertalan Judit közoktatásért felelős államtitkár arról beszélt, hogy olyan kiváló pedagógusokat díjaznak, akik munkájukkal, az odafigyelés mindennapi gyakorlatával kivívták kollégáik, valamint szűkebb és tágabb környezetük elismerését, akik munkájukkal mértékké váltak.

Úgy fogalmazott, a pedagógusoknak egyszerre kell gyémántcsiszolónak, pásztornak, őrszemnek és fáklyának lenniük, és ez a többes tudás teszi őket a szó legnemesebb értelmében mesterré.

Pedagógusnap 2015 (fotó: MTI/Bruzák Noémi)

Az ünnepségen a miniszter Palkovics László felsőoktatásért felelős államtitkárral, valamint Czunyiné Bertalan Judittal több mint 170 pedagógusnak adott át kiemelkedő munkájukért Eötvös József-, Szent-Györgyi Albert-, Apáczai Csere János-, Brunszvik Teréz- és Németh László-díjakat. 

A díjazottak névsora megtekinthető az EMMI honlapján.

 

Forrás: MTI/EMMI

Kapcsolódó oldalak
Tehetségháló
Könyvtárporta - Fővárosi oktatási intézmények könyvtári oldala
EU-s MFPI-projektek
MFPI Weszely Galéria
Egész életen át tartó tanulás program - Leonardo da Vinci
Agressziókezelés